Jongere doelgroep heeft behoefte aan spiritualiteit

Dit jaar zien we een verschuiving in het soort evenementen dat we mogen bedienen met ons spiritueel entertainment. Waar het vaak vooral vrouwen zijn die interesse hebben in hun ‘wel en wee’, lijkt de jongere generatie vanaf 18 jaar meer en meer behoefte te hebben in reflectie en richting. En dat is niet zo raar.

Keuzestress

Waar we vroeger konden kiezen uit een handvol studies in je interessegebied, is de keuze nu overweldigend. Grote kans dat je nét niet de juiste studie kiest waar je naar op zoek was. En omdat we meer dan ooit zelf regisseur zijn van ons leven en geluk, is de druk om te presteren hoog. Tel daarbij op de invloed die social media op deze doelgroep heeft. Alles draait om het perfecte plaatje, of het nu om je lichaawaarzeggen tent waarzegtent huren Spiritainmentm, je sociale status of prestaties draait. Het beeld dat je naar buiten brengt is bepalend geworden voor wie je ‘bent’.

Dansen, drinken en… tarot

Geen wonder dat zingeving, naar binnen kijken en het voelen veel minder belangrijk zijn geworden. Maar er knaagt iets. Ze weten dat er meer is dan scoren naar buiten toe. Toegeven is een andere. Dit jaar werd Spiritainment al 3 keer gevraagd om een bijdrage te leveren voor de organisatie Vunzige Deuntjes, die in de zomermaanden 3 tot 5 muziekfestivals per week organiseert door Nederland heen. Met als hoogtepunt het Vunzige Deuntjes Festival in het Amsterdamse bos, met ca. 18.000 bezoekers. Na een eerste, succesvol optreden in Hoofddorp was het de organisatie wel duidelijk: hun doelgroep – de genietende, dansende, feestende doelgroep tussen 18 en 35 heeft behoefte aan zingeving. Aan verdieping. Aan een spiegel.

Gezien worden… maar dan anders

Mijn tentje liep vol en was de rest van de middag een hotspot. Zoveel vragen maar ook het vermogen om echt te luisteren en de woorden binnen te laten komen. Ze worden gezien. Herkend in wie ze werkelijk zijn. En dat geeft ontspanning. En soms een traan. Want de wereld is nog steeds niet aardig voor de adolescent. En ik? Ik voel me dankbaar om juist wat te mogen betekenen voor deze doelgroep. Om een verschil te mogen maken. Dankjewel, Vunzige Deuntjes, voor jullie lef, deze prachtige optredens en kans!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share This